neděle 9. června 2013

Víza a letenky

Ještě před výběrem stáže jsem zkontroloval web ministerstva zahraničních věcí kvůli tomu, jestli jsou potřeba víza nebo nejsou. Visela tam celkem důvěryhodná zpráva, že zhruba před rokem Kyrgyzstán otevřel hranice pro turisty ze 44 zemí světa včetně České republiky. Na konci byla věta ať si občané ověří informace u Kyrgyzského ekvivalentu MZV. Ale kdo by to dělal, žejo?

Jenomže pak se najednou objevil v naší FB skupině odkaz na webovky Kyrgyzského ministerstva zahraničí Visa Requirement a... světe div se... ČR tam nebyla. Docela mě ta informace rozrušila a zaměstnala na jeden večer. Bylo totiž divné, že všechny státy z té 44ky zmíněné na MZV tam byly, jenom ne Česká republika. Nedařilo se mi najít žádný dokument, který by rušil zpřístupnění občanů ČR do Kyrgyzstánu za turistickýma účelama. Ani nikde na webových diskuzích se o tom nepsalo... No, ozval jsem se kontaktní osobě v KG - Zeinep.

Do 24 hodin přišla zpráva, že mluvila s někým na ministerstvu a skutečně jsou hranice pro Čechy a Moraváky otevřené. Uff celkem se mi ulevilo. Ještě jsme o tom chvilku diskutovali a přišli na to, že se nejspíš na tom webu ministerstva schováváme pod názvem:
Chazsh
jen nás prostě blbě přeložili.

Letenky začaly před nedávnem zdražovat, byl tedy nejlepší čas je koupit. Možností několik.
  • Pegasus - nejlevnější, trošku pochybná společnost
  • Turkish Airlines - dobré reference a také hodně levní
  • Ukrajinci - malinko dražší
  • Rusáci - malinko dražší
Rozhodl jsem se neletět přes Istanbul. V celém Tureckou jsou nepokoje a vypadá to tam na občanskou válku. Kdo ví, co se bude v Istanbulu dít za měsíc. Tím pádem vypadly ty dvě nejlevnější společnosti.

Rusko mě lákalo hlavně kvůli přestupům v Moskvě. Možnost vidět Kreml by byla skvělá, ale tam bych potřeboval víza.

Vypadalo to na ty Ukrajince a přestup v Kyjevě. Jenže když jsem pak porovnával ceny, tak těch 2500 Kč, které by se ušetřili přestupem v Istanbulu mě nahlodaly... přemýšlel jsem o tom, že bych to risknul. Přece jen je dost velká pravděpodobnost, že se nic nestane, ale pak jsem si vzpomněl na závěr z Mafie, kde Tommy Angelo mluví o zásadách a bylo jasno - letím s ukrajinskou leteckou společností z Prahy přes Kyjev.


Čas 2:19:00.

Žádné komentáře:

Okomentovat